injail

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Jöran Lundberg - 30 maj 2012 22:27

Vädret.

Har man intenting annat att srkiva om kan man ju alltid kommentera vädret. Det skiftar från dag till dag och är inte alltid sig likt. I Söndags var vi utsatta för (som jag tyckte) tropisk värme och solen gassade från en klarblå himmel. Sedan blev det genast kallare och nu är det varje natt risk för att det skall bli minusgrader. Nu har de lovat att det skall bli varmare så småningom men riktigt när de vet de ej, kanske kring midsommar. Därför skriver jag en väderdikt.


Väderspåsvårigheter.

En väderspåman i världarnas vimmel,

Spådde solsken och klarblå himmel.

Men när dagen därpå blev ljus

Var det regnrusk och yrvädersbus.

 

Det visar hur svårt det kan vara

att framtidsprognoser förklara.

Så jag ställer mig i kvirrarnas skara

och väderspåmannen åt fanders kan fara.


Med det mina kära bloggdiggare släpper vi vädret för den här gången. (nästan)


Om ni kroppen till fullkomning vill pimpa

Skär då upp en fullgrovkornig sötsur limpa

Sedan när ni ätit en fyra fem  rågstinna slasar

Står ni där i vädret och axar och fräser och gasar


Hejdå.  Jöran.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards