injail

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Jöran Lundberg - 13 februari 2012 20:34

Jag råkade av en händelse titta lite på Melodifestivalens deltävling från Göteborg i lördagkväll. Naturligtvis undgick jag inte att fascineras av den unge artisten Ulrik Munther. Att han gick vidare till tävlingen i Globen förvånade jag mig inte över. Inte så mycket för låten som för den charm han utstrålade. Han måste ju vara ungdomens och framför allt flickornas favo. Det skulle inte förvåna mig om han även går vidare till Azerbajdzjan. Så fungerar nämligen omröstningen i den ibland lite konstifika tävlingen. Det kan å andra sidan vara ett lite spännande och annorlunda upplägg att tävla i charm och utstrålning i stället för en melodi. Jag säger bara: Lycka till!

En bild av den charmiga grabben

 

Annars har det vari en helt vanlig måndag på Tallbacken. En skotertur i den underbara terrängen samt ett givande diakonalt hembesök har gett mått och mening åt tillvaron. Tänk vad ett enkelt och förtroligt samtal människa till människa kan vara fint.


Ödmjukhet

Var ödmjuk inför tiden, se på den med välbehag

tillfredsställelsen och friden ges dig varje dag

när du för den dig böjer

Så möter du de  skeden som fyller upp ditt liv

och njuter av den freden som födes ur ett bliv

som dag och tid förhöjer.

 

En sådan soppa

En soppa fylld med Ängamat, känns ända in i själen

ger styrka åt en god kamrat, från hjässan ned till hälen

Så sörpla på i godan ro ta till dig av dess näring

sa gubben i sitt sköna bo och ävenså hans käring.


Ha de bra alla bloggdiggare.

Hejdå Jöran.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards