injail

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Jöran Lundberg - 30 januari 2011 19:04

Lördag förmiddag var KäraHU och jag till Matarbodum och celebrerade Johan Englund på hans åttiofemårsdag. Det var en ljuvlig stund där vi fick träffa hela familjen samlad. Johan tyckte nog det var roligt att bli ihågkommen. Det var också en hel del andra som uppmärksammade hans jubileum.

Sedan bar det av till Järved där jag bland annat såg på TV där MODO mötte AIK. Dessvärre förlorade MODO matchen med 5-3. De är dock placerade på slutspelsplats även om de intar den på den sköra marginalen.

Söndag var vi som ofta på förmiddagsgudstjänst i Missionskyrkan. Det var en riktigt intressant sammankomst.

Jag hade redan tidigare uppmärksammat att vägen upp till vårt fritidshus vid Hemsjön var plogad. Därför tog jag bilen efter mötet och åkte upp till fagra Hemsjön. Jag kunde köra ända upp till vändplanen vid sjön och gick därefter skoterspåret upp till stugan. Sista biten var jag tvingad att plumsa i den djupa snön, ett momnet som var rätt arbetskrävande.

Efter ett antal timmar av intensivt eldande fick jag faktiskt upp "nästan" runstemperatur. Nu när det går att köra bil upp till stugan blir det väl möjligt att besöka den oftare. Holmen har en liten avverkning i närheten av sjön vilken föranlett dem att ploga vägen. I vanliga fall är den inte farbar med bil under vintertid.

Jag ska undersöka om jag har några fina vinterbilder från Hemsjön i mitt arkiv och sätta in dem i min blogg.

Om ni är ute å svassar,ät nåt som passar, ät Lejontassar.

Hejdå Jöran.  

     

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards