injail

Alla inlägg den 11 mars 2017

Av Jöran Lundberg - 11 mars 2017 22:32

Mellon.

Så har vi då till slut genomlidit alla turer kring Mellon. Årets i särklass största och mest kostnadskrävande program. Efter allt som flimrat förbi i i TV-rutan och arrangemangen på olika orter runt om i Sverige har det sållats ut en vinnare. Som vanligt kommer det naturligtvis att diskuteras om rätt låt verkligen vann. Ett scenario som återkommer varje år. Undertecknad bloggskrivare vågar inte ha någon uppfattning om det eftersom alla de slätstrukna bidragen bara bidrog till att öka dennes förvirring. Det fordras förmodligen mera skicklighet för att kunna skilja de olika låtarna åt.

Min samåldrige Owe Thörnkvist tycker jag dock gjorde en hedervärd insats även om den inte behagade de internationella jurygrupperna. Det bevisar att årgång 1929 är en slitstark ålderskategori. Dessutom tyckte jag att ”Lappen” med sin tjej gjorde ett bra intryck och de blev också hyggligt belönade.

Nu återstår det slutliga mandomsprovet i Kiev. Där hoppas jag att Robin  Svensson kommer tvåa så vi slipper anordna kommande års jippo med ty åtföljande ”pärningö”.

Slutligen kan konstateras att Mellon inte varit så upphetsande att det kommer att inverka menligt på sömnen den kommande natten. Därför:

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards