injail

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Jöran Lundberg - 10 februari 2011 22:36

Min kära hustru och jag var ner till Övik i ett ärende och då passade vi på att gratulera Thor-Leif på hans 49-årsdag. En bukett rosor fick han för "ettunderfemti. Jag tog också ett foto av honom som jag lägger ut.

 

 

  

Thor-Leif på 49-årsdagen

 

Om ni har tur och  inte tar en lur, och inte är för sur, ät då en paté med skaldjur.

Hejdå. Jöran

Av Jöran Lundberg - 10 februari 2011 17:00

Igår var jag en sväng upp till vårt fritidshus i Hemsjön. Genom att Holmen, som äger marken däruppe, har haft en liten avverkning alldeles i början av sjön har de plogat vägen så att det går att köra bil dit upp. Jag hade skidorna med mig för att ta mig sista biten till stugan. Det var underbart väder = några minusgrader och strålande solsken.

Det var kallt i stugan när jag kom upp men efter att ha eldat en stund blev det småningom dräglig runstemperatur. En hälsosam skidtur blev det i omgivningen både på Hemsjön och upp till Orrvattnet. Jag hade kameran med mig så jag kan visa er hur undebart fint det är.

Så ta för er kära bloggdiggare av de fina vyerna.

 

 

  

Det är en skoterled som går fram till sjön och passerar stugan.

 

  

En bild tagen av vår kära stuga i Hemsjön.

 

  

Stenarna Sten och Sture är ofta fotoobjekt.

 

 

  

En bild tagen uppe vid Orrvattnet.

 

  

Vid Orrvattnet finns vindskydd för fisketuristerna.

 

Farväl och Goodbay, va inte skraj, gå på partaj ät smaskig sviskonpaj, skölj ned den med en "malaj"*.

Hejdå. Jöran.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards