injail

Alla inlägg den 27 februari 2019

Av Jöran Lundberg - 27 februari 2019 22:17

Febrigt februariväder.

Om någon dag har vi passerat februari, den vintermånad som traditionellt brukar bjuda på iskalla perioder och och mängder av snö. Tvärtom har den i år bjudit på nästan sommartemperatur. Och mestadels har nederbörden kommit i form av regn. Det är inte  vad vi är vana vid. Det tycks som den gamla "Gubben Globen" verkar vara på sitt mest skojfriska humör då han vänder upp och ner på det mesta i väderväg. För oss här på Tallbacken har det betytt slask och ishalka. Och helsabbat sparkarföre.

De som eventuellt hurrar åt en sådan vädertyp är nog de som normalt tvingas betala för snöröjning och uppvärmning.

För min del har jag parkerat snöslungan i garaget och kan ta det riktigt lätt med eldningen. I stället har det gått åt en hel del sand för att bemästra den värsta halkan. Om man tittar på vädergudens långtidsprognos verkar det bli tämligen snöfattigt även i mars. Men nog en aning kyligare.

Men även denna gång avslutar jag min blogg med att konstatera att: "Det blir det väder det blir".

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards