injail

Alla inlägg den 23 mars 2016

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2016 21:03

 

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2016 20:55

  



Gräsroten.

Gräsroten är en figur jag ritade en gång för länge sedan. Den publicerades under många år i Örnsköldsviks Allehanda där den stod för många tänkvärda klurigheter. När jag häromdagen rotade i några gamla papper hittade jag den här varianten av Gräsrotens fundering och den gav mig en tankeställare.

Jag började fundera över temat: ”Den som har planer för framtiden håller sig ung”. Kan det möjligen också gälla en åldrad pensionär? Vill man se det positivt svarar man givetvis: JA. Samtidigt som jag ofta har hävdat att man skall leva i NUET! Men visst kan de båda synsätten förenas. Således: Leva i nuet och räkna med morgondagen. Det är nämligen så att den människa, ung eller gammal, som inte tror på morgondagen, den är snart borta ur tiden. Jag hade en närstående som alltid bet sig fast vid livet trots ett liv präglad av många krämpor. En dag gav personen upp och enbart talade om döden som en befriare, Inte långt därefter stod vi vid den öppna graven.

Låt därför ovanstående bild var ett ständigt riktmärke för din fortsatta levnad.


  


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards