injail

Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Jöran Lundberg - 25 juni 2014 22:32

VM

Fotbollen rullar på eftersom den är rund, med ibland förväntade resultat och ibland sensationella. En hiskla massa tid ägnar TV och övriga media åt att återge de olika matcherna. För den som bestämt sig för att se alla sammandrabbningarna är det av och till en tämligen mödosam sysselsättning. Genom  tidsförskjutningen går vissa matcher rätt sent på natten.

Jag hoppas verkligen att det blir mera intresseväckande när grundspelet är avslutat och man går in i åttondelsfinalerna. Då blir det ju inte så många olika lag och länder att hålla reda på. Det har varit ett litet annorlunda VM enär  rätt många etablerade fotbollsländer inte har lyckats kvalificera sig till slutspelet. Det verkar som många stater med ringa fotbollstradition har möjlighet att vara med i leken. Jag tycker att det är ett hälsotecken. Det år inte bara att ställa in fotbollsskorna på planen och tro att det är klart.

Så här en bit in på sommaren är det så mycket annat att syssla med än att sitta vid platteven och följa drabbningarna. Man kan till exempel ägna sig åt att renovera fritidshuset. I dag hämtade jag några kompletterande byggdetaljer i Örnsköldsvik och när det är klart kan jag gotta mig åt att ha ett nyrenoverat, fräscht och fint rum i stugan vid Hemsjön. Då är det dags att ta itu med altanbygget som inleds med att riva bort det ganla skräpet. Det är ju en biblisk grund att bygga på eftersom hela byggnationen vilar direkt på hälleberget. Var det självaste Jesus som lovade att ett sådant hus skulle tåla de flesta svåra väderförhållanden? Thats it!!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards