injail

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Jöran Lundberg - 31 maj 2011 20:22

När Arvid Ekström, ett legendariskt original från förr i tiden, skulle tala om att han satt potatisen då beskrev han det som en "jordfästning". Och något ligger det väl i detta. Jag har nämligen satt potatisen färdigt i dag. Nu är det egentligen så att en del satte jag redan för en månad sedan och har drivit upp dem i plastkrukor så de är nu cirka en decimeter höga plantor. Om jag har tur och det inte blir frost skall jag väl förhoppningsvis få en god skörd. Nypärern de ä grejer dä.

Jag har även idag mekat med min gamla Mersa utan större framgång. Den gamla styrleden som pajat vägrar att släppa sitt grepp hur jag än antastar den. Det har utvecklat sig till en kamp mellan två storheter som båda vill vinna över den andra.

Det är en väldigt fin tid just nu och det finns anledning att njuta i fulla drag.

Gå ut på gator och gränder, ät korv o mos men lite i sänder.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards