injail

Direktlänk till inlägg 15 juni 2021

Hörcentralen.

Av Jöran Lundberg - 15 juni 2021 21:54

som inte hör något.

 

Jag har hjälpmedel på båda mina öron eftersom jag är  hörselskadad. Nu har det gått ett antal år sedan jag senast besökte hörcentralen för att  få apparaterna genomgångna och anpassade. Därför har Ulrika en längre tid propsat på att jag skulle få en tid vid hörcentralen på Örnsköldsviks sjukhus för att få hjälp,

Idag gjorde jag slag i saken och kontaktade dem under deras telefontid som är mellan 08.00 och 10.30 Jag kom naturligtvis till en telefonsvarare som erbjöd ett antal alternativa knapptryckningar. Tryck ett, tryck två, tryck tre, osv.

Jag tryckte siffran för bokning och kom då till ytterligare en telefonsvarare som uppmanade mig att säga mitt namn och födelsenummer. Utan vidare upplysning uppmanades jag sedan att lägga på luren. (hur man nu lägger på luren medelst en mobiltelefon). Jag avslutade i alla fall samtalet.  Jag väntade till långt in på dagen på eventuell respons från min insats men förgäves. 

Jag hade hört att man även kunde gå in via internet och boka tid via deras hemsida. Så jag googlade på Hörcentralen vid Örnsköldsviks sjukhus och kom efter diverse krångel fram till en sida där det stod att man skulle kunna boka tid. Men icke sa Nicke. Hur jag än tryckte på rutan som angav att man kunde boka tid hände ingenting. Det var helt dött. Så jag gav upp försöket och tänkte att jag får väl dras med mina gamla hörapparater.

Men så fram på dagen fick jag en uppringning i min mobil som visade sig vara från hörcentralen vid Örnsköldsviks sjukhus. När jag svarade var det en irriterad röst som frågade mig varför jag hade beställt ombokning av tid då jag inte hade någon sådan. Ombokning, sa jag . Har inte beställt någon ombokning. Men däremot vill jag beställa tid för undersökning av mina snart utslitna apparater. Nja, sade damen det gåt inte att beställa tid hos oss. Men däremot kan du ställa dig i kö på vår väntelista. Det går alldeles utmärkt. Men eftersom vi har brist på personal får du beräkna att du kan få vänta till i oktober eller november innan du kan få komma. Va bra sa jag, då får mina utslitna hjälpmedel hänga utanför mina öron ännu en tid.

Tack så mycket!

Men nu är jag i alla fall registrerad hos det illustra sällskapet som är en del av samhällsservicen i Region Västernorrland. En pärla bland Sveriges regioner. Länge leve välfärden. Och mina gamla hörapparater!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards