injail

Alla inlägg den 14 juni 2021

Av Jöran Lundberg - 14 juni 2021 19:58

Ditten och datten.

 

Regnväder.

I natt passerar ett lågtryck vårt område och har en hel del regn med sig. Men jag tror att det inte blir så stora mängder som väderspåmännen aviserat. Regnet passerar under natten och drar sedan bort. Men markerna behöver ju bevattning så det är väl bara gynnsamt.

 

Fotboll.

Just nu pågår EM i fotboll för fullt, Sverige skall spela sin första match i kväll mot Spanien i Spanien. Jag tror att det blir en match som Spanien kommer att vinna rätt komfortabelt. Men man vet ju aldrig trots att Sverige har en förlustsvit rent historiskt. Jag följer bara vissa matcher och mest då jag inte har något annat för mig

 

Den ljusa årstiden.

Just nu är det den ljusaste tiden på året och det ger oss anledning att njuta och verkligen leva i nuet. Trots att det är rätt sent när jag skriver detta är det alldeles ljust utanför mitt fönster. Och snart är det midsommar då det vänder.

 

Mitt sociala mönster.

Vid det här laget är jag tämligen trött på att följa alla de restriktioner som följer i spåren av pandemin. Eftersom jag fått mina två sprutor och anses ha ett fullgott skydd kommer jag succesivt att lätta på min karantän och börja umgås med flera av min bekantskapskrets. Detta fasten det ännu förekommer en viss smittspridning.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards