injail

Alla inlägg den 5 juni 2021

Av Jöran Lundberg - 5 juni 2021 21:14

Sanden kvar på vägar och gator.

Vanligen brukar jag varje dag vara ute och gå med min Bisse. Det är ett smart sätt att få lämplig motion och att träna mina benmuskler.

Men på de gator som Örnsköldsviks kommun ansvarar för ligger sanden från halkbekämpningen i vintras fortfarande kvar. Detta gör att det blir både tungt och knastrigt när jag med min cykelspark skall plöja genom de sandiga gatorna. På de allmänna vägarna och vid hyreshusen är sanden borttagen så där går det bra.

Jag kan inte se någon annan nytta än att kommunen i sniket besparingssyfte tänker låta sanden ligga kvar till nästa vinter. De måste ha räknat ut att om det då blir halt väglag så är ju gatorna redan sandade. Så att någon ny sand inte behöver spridas. Men om det kommer att funka återstår att se.

Under mina motionsrundor undviker jag i möjligaste mån de sandiga stråken. men helt går det inte.

Jag har räknat ut att rundor upp till cirka tre kilometer är en lämplig sträcka anpassad för min åldriga lekamen. Jag upplever nämligen att allt för ansträngande motion inte heller är bra. En lagom mix mellan motion och vila är nog det bästa för min del.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards