injail

Alla inlägg den 8 juli 2019

Av Jöran Lundberg - 8 juli 2019 21:51

Gud i naturen.

I kväll spelade jag en gammal musikkasett. Den spelades in 1992 i Sund Sound Studios. Det är alltså den 27 år gamla  inspelningen av "Gud i naturen" med SÅNGARBRÖDERNA i Långviksmon. Kan hända är det någon bland läsarna av min blogg som har en sådan kasett liggande någonstans i sina gömmor. I sådant fall kan man läsa sig till att de flesta sånginslagen sjöngs av Sven-Olov Hellholm och Jöran Lundberg. Med fanns även en kör bestående av Mary Lundberg. Lillemor Edlund, Mariann Hellholm och Siv Lundberg som hade ett inslag tillsammans med Ragnar Lundberg. Stig Edlund stod för gitarrmusiken och spelade även en egen komposition benämnd MINNENAS MELODI. Dragspelsmusiken av Per-Erik Byström. Ackompanjemang på fiol av Jöran Lundberg och Ragnar Lundberg. Bas och synth Mikael Olsson. Tekniker Thor-Leif Lundberg, Mikael Olsson och Bengt Isaksson. Omslagsbild Jöran Lundberg JL-media. Tycker själv att det blev en bra inspelning. Den såldes även i många exemplar, nästan ett tusental. Den spelades även rätt flitigt i radion.

För en ung åldring som har det mesta av framtiden bakom sig är sådana minnen värdefulla och uppskattade. 'Trots att 27 år kan betraktas som en relativt kort tid har musikstilen förändrats avsevärt. Den knippe av gamla läsarsånger som utgör huvuddelen på bandet är stenålder i dag, även om de då hade så mycket klarare budskap. Det vore intressant att lägga över den på en CD-skiva och lansera den på nytt. Om det då skulle finns någon som hade intresset kvar för sådan retromusik. Jag skall undersöka om jag på något vis kan spela upp den i min blogg.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards