injail

Alla inlägg den 12 juni 2019

Av Jöran Lundberg - 12 juni 2019 09:13

Resan till Braås

Braås är ett industrisamhälle en bit utanför Växjö. Där har bland andra Volvo en stor anläggning för tillverkning av dumprar och vägmaskiner. Tavå av min vänner från tiden i Hemavan som ledare för vandringar i fjällen bor här. Resan den med färjan tog lite drygt två timmarfrån gotland gick utan komplikationer även om det tog rätt lång tid. Färden med färjan till Oskarshmn tog drygt två timma Det var en lokalbus frår Sedan en tids väntan på bussen mot Växjö. Det var en likalbuss från Kronobergstrafiken som sta eftnnad vid alla mjölkbord oc små hållplatser vid alla samhällen efter vägen. Men efter två timmar var jag framme vid 

Eketerminalen/Braås. 

Kommer att vara här till på fredag då jag åker upp till Stockholm och Uppsala. I dag skall vi även träffa två andra goda vänner från förr som kommer från Timmernabben utanför Oskarshamn. Då blir det att åter erinra sig alla fina minnen från tiden på fjällgården i Hemavan.

Eftersom jag har tillgång till dator även här blir det förhoppningsvis några bloggar även fortsättningsvis.

See you!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards