injail

Alla inlägg den 31 maj 2019

Av Jöran Lundberg - 31 maj 2019 21:48

En resa i vårliga landen.

Arvid Ekström hade en så kallad hushållsgris. Sommartid hade han den i en inhägnad. Jag vet inte om inhägnaden var skraltig eller grisen var en ovanligt företagsam rackare men en dag var han försvunnen. Arvid fann honom i en vik inte långt från gården som heter Jörjvika. Arvid berättade händelsen på följande sätt. "Min gris har länge talat om att han skulle ut och resa. Å en dag var han borta, Jag sökte och fann honom liggandes i Jörjvika. Och jag sa till grisen Vart är du på väg? Oschlo Oschlo grymtade grisen".

Nu funderar jag också på en resa. Men inte till Oslo. I morgon åker jag tåg till Stockholm för vidare färd till Nynäshamn och färjan över till Gotland. Där kommer jag att vistas en dryg vecka. Jag skall fira deras Kristoffer som tar studenten kommande vecka. Efter det gör jag ett nedslag i Småland för att besöka några vänner där. Vidare till Uppsala innan det blir angelägen hemfärd.

Det betyder i klartext att det kan bli hackigt med bloggarna. Givetvis gör jag ett inlägg så fort jag kommer över en fungerande dator. En del har möjlighet att skriva bloggar i Iphonen men tyvärr behärskar jag inte den tekniken. Jag anser också det lite bökigt att ta med en dator på tåget. Annars finns det ju möjlighet till så kallad Wifi.

Men ni kan ju emotse en del bloggar under resans gång för förhoppningsvis intressanta skildringar från bortavaron. Det verkar som om det skall bli lite sommarvärme efter en tid med både regn och blåsväder.

Ha det så skönt alla bloggdiggare.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards