injail

Alla inlägg den 22 maj 2019

Av Jöran Lundberg - 22 maj 2019 20:15

Mål på mål

Det har varit en viss koncentration på ishockeymål och mitt hemlands tungomål har fått stå tillbaka rätt så väsentligt. Jag upplever detta som något otillfredsställande. Därför anstränger jag mig lite extra i kväll för att eventuellt åstadkomma något "målinriktat".


N´dose snus

N´Halvard hadde vöre på Koppra å köft snusn.

Fyre doser utta Junglövs ettan köften.

Nu la´n in en stoern prilla av kardusn.

Searn utta himlarns massa snusaromer göften.


N´Fingal, kompisen harns, kömme cyklanes förbi,

på sin jämarns gammeldags velosoped.

Å stanne då han bestekompisen feck si

annars trampen vä n´väldans hisklans speed.


Då han såg hörrn Halvard såt å rarles sä burdus,

vä môrn sin full tån väldans stoern  prilla.

Sä gatt´n Fingal fråge ôm han hadd nån snus?

För snus´n dä va nanting söm han gilla.


N´Halvard han va int alls sä farbersam.

Han ga en Fingal  bårti dosa sins innehall.

Sä all den snusning kömme säg på skam

för all´n ti framöver å uti evighet´n all

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards