injail

Alla inlägg den 19 maj 2019

Av Jöran Lundberg - 19 maj 2019 22:35

Dags igen.

I morgon är det åter dags för en dust med gaddskraparen. Efter att under en lång period hållit sig i bakgrunden har hon nu åter kallat till konfrontation med mina stackars tuggorgan. Det är nämligen så att sedan de tuggkämpat i närmare nittio år är de rätt slitna. Det vill säg de gaddar som fortfarande står till förfogande. Ändå är jag fullt tillreds med det eviga tuggandet de dagligen åstadkommer. De har därvid inte bara en rent estetisk funktion utan även en grannlaga uppgift att förse mitt inre med näringsrikt och väl tuggat maginnehåll. Nu har de på folktandvården i vår region den bestämda uppfattningen att de är i akut behov av en skraporgie för att även fortsättningsvis kunna behålla denna för övriga kroppen så viktiga funktion. Därmed anser samma tandvårdande institution att gaddarna behöver rekonstrueras. Således är mitt öde i morgon en skraplott.

Om man rätt tänker efter, och det skall man ju göra. är det som ett under att den gamla maskinen fungerar så pass bra. Sedan jag fick ordning på karburatorn har den fungerat tillfredsställande med tanke på dess ålder. Man måste ju ha i åtanke att det är många olika slags "grejer" som skall funka. Den skall till exempel regelbundet leverera diverse avfallsprodukter i form av fekalier och annat som, om de inte lämnar kroppen, kan ställa till stort förtret. Muskelmassan skall hållas intakt och balansen skall fungera för att överhuvudtaget kunna göra en hovsam förflyttning. Huvudets huvudsakliga innehåll som ibland används till "brainstorming" måste tillfredsställande tillföras både näring och syrerikt blod. Till huvudfuktionen hör också att koordinera min lekamen till att fungera både fysiskt, mentalt och socialt. Något som jag varje dag är innerligt tacksam över att den fungerar. Med anledning av detta gynnsamma förhållande tar jag varje dag som en bonus och strävar efter att föra ett så normalt liv som möjligt. Inklusive att krocka med en gaddskrapare.

Därmed önskar jag alla mina bloggdiggare en god natt och dito morgon.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards