injail

Alla inlägg den 24 april 2019

Av Jöran Lundberg - 24 april 2019 21:42

Seniorsamling.

I dag var jag bjuden av en god vän på paltfest i Gideå. Träffen var i församlingshemmet och det var Fyrklövern som stod för arrangemanget. Jag (och även Tomas) tog det rätt lugnt med paltätandet för att inte hamna i den så förädiska "paltkoman" (på norrbottniska "paltsvim"). Ett tillstånd mitt mellan sans och sanslöshet. Efteråt när jag kom hem skrev jag ett referat från mötet som jag bilägger:

Palteria med fyrklövern.

Sveriges pensionärs förbund. Med seniorers väl som grund. Varit samlad till en trevlig stund.

Det var väl ett åttiotal, som träffades i festlig sal. Lyssnande till musik och tal.

En fin meny och inget trams. Käcka kockar kokat kams. Festlig frestelse förnams-

Sådan trivsel sällan satts. Med underhållare på plats. Ifrån Björna Nilssons Matts.

Han var som musikens fader. Sjöng både visor och ballader. Och om pensionärsbravader.

Och nästa gång det blir partaj. Vi träffas må i fin kavaj. I Flärke bygdegård den femtonde maj.


 

Publikbild

 

Matts Nilsson vid tangenterna.



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards