injail

Alla inlägg den 15 april 2019

Av Jöran Lundberg - 15 april 2019 21:00

Påskväder och annat.

Det är säkert många som gläder sig åt det fina vädret de här dagarna. En hel del har nog sett fram emot påskledigheten. Det verkar också vara gott om snö på de olika vintersportorterna. Även här i våra trakter är det rätt bra med snö kvar. Genom att det är minusgrader om nätterna orkar inte solen tära på snötäcket i någon nämnvärd grad. Skoterlederna är tämligen opåverkade varför de nog är farbara. Troligen blir det någon skotertur upp till Hemsjön i påskdagarna. För min del blir det nog i stort sett att bara ta det lugnt. Jag har eventuellt vaga planer på att hälsa på familjen Johansson i Gröntjärn någon dag. Något kyrkobesök blir det väl också.

Jag drar mig till minnes att under många herrans år var det tradition att fira påsken i Hamavan på fjällgården. Det var varje år en fin upplevelse som för min egen del innebar rätt mycket engagemang som fjälledare under veckan. Men många fina minnen har jag ifrån den tiden. Minnen som är värdefulla att äga.

Onsdagen är intecknad för ett besök vid ögonavdelningen på Örnsköldsviks lasarett. Min fine granne Sture Vikman har lovat att köra bilen eftersom behandlingen kan innebära att jag själv är förhindrad att köra bil.

Avslutningsvis vill jag önska alla ett riktigt fint påskfirande av vad slag det vara må.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards