injail

Alla inlägg den 6 april 2019

Av Jöran Lundberg - 6 april 2019 21:07

Vid fritidshuset.

I dag har jag varit upp till vårt fritidshus vid Hemsjön. Jag fick åka med Thor-Leif på hans skoter. Det är en bra skoterled från Gide som går alldeles utanför vår tomt. Det var en härlig upplevelse att åter få njuta av denna härliga miljö. Det tarvades en stunds eldning för att få upp rumstemperatur. Men efter ett par timmar var det riktigt dräglig innetemperatur.

Thor-Leif hade "skaffning" med sig så vi åt en supergod lunch. Jag sysslade emellanåt med att bära in lite ved från vedboden. Vår gamla "Klafverström", vedspisen, fick en rejäl polering med bland annat spissvärta så den blev riktig vacker. Den är bra både till matlagning och uppvärmning av stugan.

En härlig utflykt blev det och jag bifogar några nytagna bilder.


Några nytagna bilder. Nedan en vy från altanen.






 

Med skoterns hjälp tog vi oss lätt till stugan. 


 

När vårsolen skiner är det skönt ute på altanen som vätter mot söder



 

Sten och Sture väntar på vår och sommar.

Elden i den öppna spisen är  både för trivsel och värme.  

 

Vedspisen, blank och fin.



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards