injail

Alla inlägg den 30 mars 2019

Av Jöran Lundberg - 30 mars 2019 18:57

I slutet av Mars.

Om man rapporterar vädermässigt så börjar det så smått kännas lite vår i luften. Vi har den senaste tiden haft många dagar med plusgrader. Och även nattetid, vilket är ovanligt i mars. Det har medverkat till att snötäcket som var rätt ansenligt har sjunkit ihop. All snö på vägarna har tinat bort. De börjar dessutom att vara rätt torra vilket underlättar bilkörningen.

Dock är det ännu inte tid för att det skall bli någon riktig och varaktig vår. Vi har hela april månad kvar och den brukar bjuda på en del otrevliga efterslängar av vintern. Men jag gläder mig åt varje dag med fint och gynnsamt väder. När det är varmt utomhus är det så mycket lättare att hålla varmt i min lilla pensionärslägenhet. Men jag skriver det samma som jag alltid skriver när det gäller vädret. DET BLIR DET VÄDER DET BLIR. Och på Tallbacken är läget under kontroll.

Så kommer ni ihåg att ställa fram klockorna en timme i natt. Det glunkas om att de skall skippa den här omständiga omställningen. Vilket vore en gudi behaglig gärning.

Försöker bilägga några nytagna väderbilder.


Solen har gjort vd den kunnat och tinat bort snön på gången upp till entrén 


 

Snöslungan har varit till god hjälp vid snöröjningen i vinter. Nu får den vila och i stället har jag min förträffliga sparkcykel.


Vattentornet förser mig med friskt vatten genom MIVAs försorg. Det är mycket värdefullt och uppskattat.  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards