injail

Alla inlägg den 18 mars 2019

Av Jöran Lundberg - 18 mars 2019 21:40

Syssla.

När jag öppnade ytterdörren i morse var det drivor av snö utanför. Under natten hade det kommit nära 30 centimeter så det var bara att ta sig an röjningen. Vilken lycka då att ha snöslungan att ta till. Med den till hjälp hade jag röjt undan all snö från gårdsplan och tillika gången upp till entrén före klockan 8. Då kunde jag ta en paus för en välbehövlig frukost. Under hela dagen dalade det lite flingor vilket gjorde det nödvändigt att snöslunga ytterligare en vända. Nu verkar det på väderprognosen som det skall bli en period med uppehållsväder. Det är verkligen nödvändigt eftersom vi fått alldeles tillräckligt av den vita varan. Så här långt fram i mars tycker jag det är dags att det är slut med snöandet. I stället är det väl dags för lite vårväder med plusgrader. Vid det här laget har det nog kommit lika mycket snö som förra vintern. -Den som var känd som en riktig snövinter.

Trots att MODO vann över Västervik med 5 - 1 har de ingen chans att ta sig till SHL-kvalet. Det fordrades att resultaten i två andra matcher skulle gå MODO-s väg vilket de inte gjorde. Därmed har laget bara en betydelselös match mot Leksand. Men eftersom dom är lite av MODO-s ärkefiender vill de naturligtvis segra över dem. Den går på onsdag. Således blir det ett farväl till den gångna säsongen. Det betyder också att de bloggdiggare som inte är intresserade av ishockey nu kan pusta ut.

I dag har jag haft lite trubbel med Websidan så en stund var det uppenbar risk för att det inte skulle bli något bloggskrivande. Men det löste sig till sist. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards