injail

Alla inlägg den 1 november 2018

Av Jöran Lundberg - 1 november 2018 20:21

Snabbt åtgärdat.

Ibland går det väldigt fort att sätta in nya reservdelar. Vid halvtiotiden i dag tog läkaren mig i hand och hälsade välkommen. Strax vid tio tog han mig åter i hand och önskade mig god bättring med den nya linsen. Det skall ärligt erkännas att synen på det opererade ögat är fortfarande lite grumligt men de har lovat att det skall bli bättre. Det tar nämligen någon dag innan ögat har anpassat sig.

Vad de gjorde av den gamla linsen undrar jag över. Jag har ju i alla fall haft nytta av den i nästan nittio år. På denna tidsrymd har den hunnit registrera många synintryck. Den har till exempel varit med och sett på när man obducerat ett mänskligt öga och skurit genom synnerven med sina en miljon nervtrådar. Dem har beundrat utsikten från Kebnekaises nordtopp. Bara ett par exempel av kanske miljoner synintryck. En sådan trotjänare skiljs man inte ifrån utan vissa känslor. Men den har gjort sitt och förhoppningsvis skall den nya plastlinsen framöver tjäna lika troget. Den kan kanske göra nytta vid de kommande bloggar jag förhoppningsvis förmår leverera,

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards