injail

Alla inlägg den 20 oktober 2018

Av Jöran Lundberg - 20 oktober 2018 22:10

Det går en dag ifrån vår tid.

Nu har åter en vecka kommit till sitt slut. Jag tycker det går så fort. Om någon dag har vi bara två månader kvar till julafton. Temperaturmässigt har vi hittills haft en skön höst.

En liten dikt får fullborda vidare tankar.

 

Helgsmål

Det lider mot kväll, dagen är till ända.

I mitt enkla tjäll skall natten snarligt lända.

 

Helgdagsbön med frid och ro, vid arbetsveckans slut.

Ger oss en salig tro att vi får vila ut.

 

Ofta jag funderat om meningen med livet.

Hur någonting fungerat, det liv som är oss givet.

 

Det finns många svar på frågorna jag har.

I natten stilla klar en mångfald tankar far.

 

Det är som i en dimma när verket når sitt slut.

I nattens tysta timma jag fridfullt vilar ut.

 

Dock, något som är givet och ständigt går igen.

Det är att detta livet är mycket skört, min vän.

 

Tag då väl tillvara den iid som du har fått,

sä i den morgon klara, ditt verk betecknas gott

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards