injail

Alla inlägg den 11 oktober 2018

Av Jöran Lundberg - 11 oktober 2018 20:29

Oktobersol.

Vi har nu haft några dagar då det nästan har varit sommarvärme. Meteorologerna har talat om brittsommar. Under en mera normal höst skulle den första snön ha kunnat visa sig. Men än är det läge för att ansa gräsmattan vilket är rätt ovanligt den här tiden. Jag hittade en påbörjad dikt som jag inte riktigt vet om jag publicerat i någon tidigare blogg. Jag testar i varje fall.

 

Brittsommar.

En höstlig sol som sakta dalar.

med skimmer ifrån gyllne salar

till mig förmedlar ro och frid.

Ett himmelskt budskap till mig talar

stämningsfullt och ljuvligt mig hugsvalar

i mild och skön sensommartid.

 

Den prisar mina drömmars intentioner

och främjar mina ambitioner

till förväntansfull medvetenhet.

Den ger ock informationer

om framtidslamentationer

om risk för rusk och stingslighet.

 

Så vilar jag i trygga händer

förtröstansfullt vad än som händer

med naturen och mitt liv

Hur än jag mig i världen vänder

tar jag blott en dag i sänder

i en. tid så subversil

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards