injail

Alla inlägg den 7 oktober 2018

Av Jöran Lundberg - 7 oktober 2018 20:47

När kommer snön?

Hittills har vi här på Tallbacken haft en relativt mild höst. Några frostnätter har det varit dock inte i kombination med snöfall. Efter några snabba regnskurar de närmaste dagarna verkar det på prognosen som att det kommer att bli relativt varmt och soligt. Kanske en aning brittsommar till och med. Det kanhända ger mig tillfälle att sopa bort en del gamla löv på tomten.

För min del koppas jag att det innte kommer så mycket snö. Snöröjning är alltid lite påfrestande för den åadersigna kroppshyddan. Av den anledningen förväntar jag mig barmark i stort sett fram till jul. Som vanligt en liten dikt som understryker det angelägna i budskapet


Snöröjarfobi.

Att skotta snö det är ett gissel.

som inte är så väldans kul,

ty det går inte utan gnissel

så därför barmark fram till jul


Vintertid med snö och is

gillar ingen pensionär.

Ty det är på alla vis

till mycket trubbel och besvär.


Så därför enbert uppehåll

med idel solsken varje da

på nederbörden full  kontroll

en sådan önskan haver jag

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards