injail

Alla inlägg den 19 september 2018

Av Jöran Lundberg - 19 september 2018 21:41

En idé.

Fick i dag en idé om att försöka baka tunnbröd här hemma i köket. Vi skulle alltså utföra gräddningen i en stekpanna på spisen. Sagt och gjort vi mixade ihop en deg enligt ett recept vi fått av Mary Lundberg en gång i tiden. Projektet visade sig inte alldeles problemfritt. Mycket beroende på min ovana att hantera tunnbrödsdegar. Men: övning ger färdighet och så småningom gick det rätt bra. Jag fick en viss vana att hantera en kavel och få degämnet till en tunn kaka. Så nu har vi ett antal brödkakor i vårt förråd som blir superbt att använda i kosthållningen framöver. Men jag måste tillstå att tunnbrödsbak hemma i köket är inte något man traktar efter varje dag.

Dags också för en liten väderkommentar. Det har varit tämligen fint höstväder nu en tid. Vi har hittills varit förskonade från något riktigt ruskväder. Framöver verkar det också bli tämligen stabilt, med solskensdagar emellanåt. En riktigt fin höst således.

Därmed önskar jag Gonatt och gomorron!.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards