injail

Alla inlägg den 17 september 2018

Av Jöran Lundberg - 17 september 2018 22:08

Det blev ingen bloggtorka.

Helt enligt sundsvallaläkarnas önskemål tog jag mig med Thorleifs hjälp till lasarettet därstädes. När vi så kom till läkaren som skulle sköta inskrivningen för operatinen insåg jag att hennes budskap var tämligen klart. Hon ville inte utföra någon operatoin. För den sakens skull radade hon upp ett antal argument. Huvudargumentet var att hon ogärna ville göra ett så omfattande ingrepp i en så åldrig person. Samma inställning som Storklas hade för ett år sedan. Ytterligare ett argument var att jag nu under en relativt lång tid varit symtomfri. Sedan pratade hon också om att det skulle behövas en noggrannare röntgen för att ta reda på "fulingens" position och destruktiva verksamhet.

Sedan hade vi ett givande samtal. Vi upptäckte nämligen att vi båda var vedeldare vilket förenade oss i i ett brödrasystraskap av sällan skådat slag. Hon hade en Kalmarpanna och en rejäl ackumulatortank medan jag skröt över min rikskända gamla CTC-are. Men samtalet väckte i alla fall en känsla av gemenskap som definitivt slog sönder alla kirgusgiska och medicinska barriärer. Kontentan av vårt vedeldarsamtal blev i alla fall att vi skulle töva ett slag med de titthål som hon förmodade skulle utgöra en viss påfrestning på min allt mer åldrande lekamen. Det är bara det dilemmat att allt eftersom tiden går och jag närmar mig de hundra förstärks hennes aversion mot allt skärande i min kropp. Vilket i sin tur innebär att "Fulingen" med all sannolikhet blir min livskamrat. Den kanske till och med stuckit sin kos och slunkit ur "naturliga vägen". Vad vet man?

I alla fall har jag nu transporterat mig närmare etthundra mil för att komma till insikt om att jag börjar bli till åren kommen. Den insikt som förmedlats av två representanter för den sanna vetenskapliga  medicinska och hirurgitekniska kapaciteten. Men det är så där när man inte begriper nånting själv. Det enda positiva i hela den här historien skulle i så fall vara att ni, mina kära bloggdiggare, fått ytterligare några kufiska meningar baserad på min lurviga fantasi. Den kan ingen kirurgisk vetenskap i världen ta ifrån mig. Hur många titthål de än åstadkommer.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards