injail

Alla inlägg den 12 september 2018

Av Jöran Lundberg - 12 september 2018 20:32

Saknad blogg.

Kanhända att någon saknade ett blogginlägg i går. Orsaken till detta var att Kärahustrun och jag besökte våra släktingar i Umeå. För att undvika alla funderingar skulle jag ha skrivit något om det. En liten miss från min sida. Nu är vi i alla fall på hemmaplan och full av aktivitet.

Allra först tänkte jag kommentera väderläget något lite. Så här en bra bit in i september har det börjat bli lite mera höstbetonat. Vi har hittills haft ett hyfsat bra sensommar och höstväder, med rätt så soliga och varma dagar. Det är då inte så ovanligt att der blir lite regn och rusk emellanåt. Vad jag kan förstå behövs det en hel del regn för att höja grundvattennivån. Några soliga dagar ytterligare har dock prognosmakarna lovat.

Det verkar fortfarande rätt svårt för politikerna att få till stånd en handlingsduglig regering. Motpolerna är mest att liknas vid två galna tuppar som slåss emot varandra. De går ut med en spark och ett tjuvnyp allt emellanåt. Den bistra vekligheten är dock att det fordras till slut någon eftergift från något håll för att frågan verkligen skall kunna finna en lösning. Vad som utgör en bister verklighet är att de båda blocken menar allvar med sina låste positioner. Det är således inte bara något spel för galleriet. Intressant blir det att erfara hur de i slutändan löser upp den till synes omöjliga gordisk knuten.

Därmed önskar jag alla mina kära bloggdiggare en stärkande dygnsvila och sammanfattar det i den sedvanliga godnattshälsningen.

Godnatt och gomorron.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards