injail

Alla inlägg den 6 september 2018

Av Jöran Lundberg - 6 september 2018 20:29

Åldringsvård.

I min källare har jag en tingest som slår de allra flesta i uthållighet. Det är min värmepanna som i år fyller 55. Det är ett långt liv för en sådan. Dagens värmepannor  har en tendens att drabbas av Myelom redan vid 25. I dag har jag gjort, som jag tror, ett ingrepp som skall bibringa min kompis ytterligare en tid av värmande hälsa. Jag har monterat in ny keramik i förbränningsrummet, något som jag tror skall ha en gynnsam inverkan på dess livskraft. Är man dessutom TV-kändis har man naturligtvis högt ställda krav på goda livsbetingelser.

Det är således bara at hoppas på ytterligare en tid då jag medelst vedeldning kan hålla god värme i Villa Tallbacken. Precis som jag gjort de senaste 25 åren. Jag har faktiskt vissa planer på att eventuellt komplettera mitt värmesystem med en värmepump men det är en rätt stor investering som troligen inte kan hämtas tillbaka vid en eventuell försäljning i framtiden. Således har vi en spännande situation på uppvärmningssidan som givetvis kan bli föremål för rapporter längre fram i min blogg.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards