injail

Alla inlägg under augusti 2018

Av Jöran Lundberg - 1 augusti 2018 22:31

Barndomsminnen.                                   
               Mel. Jag är lapp

Jag har minnen från barndomens dagar

ifrån åren med ljuv harmoni.

Det var sol över ängar och hagar

där min ungdom så snabbt rann förbi.

 

Denna lyckliga tid jag ej glömmer

då jag levde med mor och med far.

Ty så djupt i mitt hjärta jag gömmer

sköna minnen från barndomens dar.

 

Än jag minnes den tillit jag kände

för en flicka med gyllenblont hår.

När hon svekfullt från troheten vände

i mitt hjärta fanns svidande sår.

 

Sen jag irrade långt ut i världen

då min hembygd blev mig för trång.

Många minnen jag har med på färden

när jag sjunger min ensliga sång.

 

Genom livet jag mött många öden

Som med åren passerat förbi

De har handlat om livet och öden

Och om mången gemen tragedi

 

Jag är gammal, mitt liv har förrunnit,

av mitt livsmod finns ingenting kvar.

Men fast åren så snabbt har försvunnit

än jag lever på minnen jag har.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards