injail

Alla inlägg den 8 juli 2018

Av Jöran Lundberg - 8 juli 2018 21:02

Så länge de finns humor finns det hopp.

Ovanstående rubrik är hämtad från gårdagens Örnsköldsviks Allehanda i en artikel som handlar om n författare vid namn Maja Lundgren som också skriver: ”Jag gillar när humorn får komma in även i mörka berättelser, som en dimension och en livssyn. Om man tar bort humorn från tillvaron finns det inte mycket att hoppas på.” Men det finns egentligen ingenting som är så svårt att handskas med som humor. När jag ibland söker humor på nätet upplever jag att det mesta är skräckinjagande exempel på dålig humor.

Men det finns som tur är några undantag. Ett sådant är Tage Danielsson. Är man konfronteras med många av de alster som kommit av has penna frapperas man med vilken genialitet humorn framställs. Dessvärre kan jag inte citera några av hans dikter men de finns att tillgå på nätet. Jag har skrivit det förr men jag gillar också dikter skrivma av Alf Henriksson. Min paroll blir således ”Låt humorn leva”

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards