injail

Alla inlägg den 17 juni 2018

Av Jöran Lundberg - 17 juni 2018 22:33

Konstiga djur.

Jag satt på vår altan i dag då jag blev varse att en stor träflisa förflyttade sig sakta men säkert över tiljorna. När jag blickade närmare på fenomenet upptäckte jag att under flisan var det en myra som stretade på med det stora lasset.  Med stor energi arbetade den rätt frekvent att så att säg dra sitt strå till stacken. Uthålligheten var det inget fel på då den inte hade några nämnvärda vilopauser. Hur det i slutändan gick med transportuppdraget vet jag faktiskt inte.

Det inspirerade mig till att i kväll googla på olika underliga djur. Dessvärre var det svårt att ha någon direkt nytta av undersökningen i min blogg så den som eventuellt är intresserad kan göra  egna safarier.

Veckan som ligger framför oss har midsommarfirandet i slutändan. Enligt vissa väderprognoser kommer helgen att bli tämligen regnig. Men eftersom att vi är i skriande behov av lite rotblöta kommer jag inte att protestera alltför högljutt. Det kommer förmodligen bli en glad midsommar i alla fall. Vi förbidar!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards