injail

Alla inlägg den 25 mars 2018

Av Jöran Lundberg - 25 mars 2018 21:42

Sommartid.

I morse när vi vaknade hade vi förlorat en timme. Detta eftersom vi när det går mot sommar vi ställer fram kockan en timme. Men i detta bistra vinterklimat med metervis med snö och många minusgrader om nätternas känns sommaren långt borta. Det verkar heller inte som om det skall slå om till somrigare temperaturer så fort heller. Det är således till att gilla vintern ännu en tid. Jag således kanske kan ta en eller annan skotertur under påsken. Om jag dristar mig att sia något om framtiden kommer vi nog kunna nyttja skotern till långt fram i Maj.

Som traditionen bjuder bifogar jag en aktuell dikt som heter:

En timme att mista.

En timme hit, en timme dit vad spelar det för roll

En timme hit, en timme dit I livets barkaroll.

 

En timme hit, en timme dit är något lätt besatt.

En timme hit, en timme dit den miste vi i natt.

 

En timme hit, en timme dit är som ett lätt spektakel. 

En timme hit, en timme dit är inget stort mirakel.

 

En timme hit, en timme dit gör ej att sommarn länder.

En timme hit, en timme dit en plump i min kalender.

 

En timme hit, en tinne dit ej lönt att kverulera.

En timma hit, en timme dit det får vi acceptera

 

En timme hit, en timme blir något till oss givet.

En timme hit, en timme dit förändrar inte livet.

 

En timme hit, en timme dit den ökar virrigheten.

En timme hit, en timme dit en del av verksamheten.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards