injail

Alla inlägg den 2 februari 2018

Av Jöran Lundberg - 2 februari 2018 22:14

Skottår.

Vi har lämnat 2018 års första månad bakom oss och ser fram emot ljusare tider. Januari har varit ett evigt snöskottande på olika ställen. Förutom att jag hållit rent omkring villa Tallbacken har jag medverkat med en del takskottning. Men sådana fysiska aktiviteter har inte bara varit till men utan också medverkat till att hålla den åldriga kroppen i trim. Jag har insett at det gäller att ta det väldigt lugnt och inte stressa upp sig. Därför tar jag ofta vilopauser. Det får ta den tid det tar. Av väderprognosen att döma kommer det nu bli uppehåll i snöandet ett antal dagar.

Naturligtvis vill jag som alltid beskriva förhållandet med en dikt. Så håll till godo:

I kung Bores rike.

När Kung Bore ymnigt strör över nejden flingor ner

Då vet jag att det mig berör ty rik motion det ger.

 

Den vita snö som i drivor höjes kan bli ett hinder för min levnad.

Om nederbörden inte undanröjes samt verka menligt för min trevnad.

 

För varje liten yta som jag röjer så den blir ansad, ren och fin

Min kondition jag därvid höjer och kroppens krämpor lider pin.

 

Så det är inte bara till mitt men med vinterns vita flingors mängd.

Ty när jag skottar planen ren blir pest och pina undanträngd.

 

Men någon måtta får det vara tycker jag som åldrig man.

Så av denna vita vara kan det räcka nu minsann.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards