injail

Alla inlägg den 23 januari 2018

Av Jöran Lundberg - 23 januari 2018 20:47

En trogen kompis.

Jag har en pålitlig tonårig kompis. När vi träffades var han cirka tio år. Då var han lite krasslig och ville ha speciell omvårdnad. Att återställa honom i prima skick kostade ett antal tusenlappar, men det var det värt. I gengäld fyllde han sin funktion fuller väl. Man kan säga att han inte vållade mig särskilt stora bekymmer. Han ställde villigt upp i alla lägen, oavsett vilken tid på dygnet det var. Min älskade hustru var han också lika angelägen om. Hon hade en särskild plats i hans inre. Det enda jag egentligen har emot honom det är att han är rätt så törstig. Att tillfredsställa den törsten kostar schaber. Men det är sånt som man får ta. Man vill ju inte vara ogin mot en kompis.

En gång per år utsätts han för särskild prövning. Och jag måste erkänna att han inte alltid varit felfri. Men hur är det? Alla har vi ju lite brister som vi dras med ibland. Det är bara att lägga allt till rätta och gå vidare i tillvaron. I dag var det så dags igen. Att göra ett besök hos Svensk bilprovning. Jag måste tillstå att jag var lite nervös inför besöket. Men hör och häpna! Min Volvo S 60 T av 2001 års modell visade sig var helt felfri trots att den nu har skubbat så där en 25.000 mil.

Halleluja. Gud ske lov!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards