injail

Alla inlägg den 15 november 2017

Av Jöran Lundberg - 15 november 2017 21:18

Språklig utveckling.

I dag har vi avslutat vår skrivarkurs efter att ha samlats vid 5 tillfällen. Det som egentligen var intressant var att man fick en liten inblick i andras sätt att skriva. Varje person behandlar språket på sitt sätt även om det sker under samma givna förutsättningar. När vi alla hade samma berättelse att referera blev de alla helt väsensskilda. Varje deltagare ställde focus på olika detaljer i storyn vilket resulterade i att skildringarna blev rätt olika trots att de behandlade samma ämne.

I övrigt kommer kursen troligen inte att väsentligt förändra mitt bloggskrivande. Därför kan alla mina kära bloggdiggare även fortsättningsvis känna sig lugna. Ibland när jag famnar något viktigt att skriva om kan det bli tillfredsställande resultat. Ibland blir det bara bla ha bla ha. Jag har även konstaterat att läsarna har vitt skilda intressen varför det finns en strävan efter att kunna variera utbudet. Alla är inte intresserade av hur det går för MODO till exempel. Två riktmärken har jag i alla fall. Det är att inläggen skall komma så kontinuerligt som möjligt och att de skall spegla något av mig själv.

I och med det kan vi alla önska varandra

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards