injail

Alla inlägg den 2 oktober 2017

Av Jöran Lundberg - 2 oktober 2017 17:19

Ögon (diagnostik)

Det är en falang inom homeopatin som har ögondiagnostik (eller Irisdiagnostik) som sin specialitet. Genom att betrakta ögonen kan de fastställa personens status. De har uppdelat ögats iris i olika fält som speglar kroppens alla organ. Där kan de se förändringar som ger antydan om olika sjukdomstillstånd. Efter vad jag erfarit finns metoden inte vetenskapligt belagd men praktiseras av rätt många så kallade naturläkare. Som allt annat inom läkekonsten är det också många människor som av en eller annan anledning bringats att anamma den lite udda behandlingen.

I Storsjöbygden hade vi för ett antal år sedan en som praktiserade som homeopat med mottagning i hemmet. Han var också kiropraktor, då han genom hårdhänt massage försökte bota diverse muskel- och ryggbesvär. Vid sin klinik praktiserade han just ögondiagnostik. Sanningen att säga även med viss framgång. Det berättas att då han synade en patient i ögonen yttrande han följande. ”Du har en åkomma som jag inte är kapabel att bota. Det är något som sitter i analöppningen. Jag råder dig att ta kontakt med en läkare på sjukhuset.” Läkarna konstaterade att så var fallet och tog sig an åkomman. Personen sa efteråt: ”Hur kunde han se mig i ögonen, ner i magen och genom alla vindlingar ända bak i ändan. Och där se att det var något som var fel. Det är för mig en gåta.” Händelsen är ytterligare ett bevis på att man kan upptäcka mycket genom att se varandra i ögonen. Ett synnerligen intressant perspektiv.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards