injail

Alla inlägg den 24 juli 2017

Av Jöran Lundberg - 24 juli 2017 21:36

Högsommar.

Snart har vi även lagt juli till hävderna och sommarn står i sitt fagraste flor. Mognadens tid har begynt. Man kan även märka att sommarkvällsskymningen kommer allt tidigare och kortare blir dagarna. Som resenärer på livets resa får vi snällt följa tidens gång. Det är så bestämt. En nyskriven dikt får lysa upp nuet. Håll till godo:

Högsommar.

 Sommar och sol, förväntningens tid

Tid som eggar mitt sinne

Mäktiga dagrar med aftonens frid

förankras djupt i mitt minne.

 

Högsommar är också mognad och skörd

Ymnighet, rikdom och fägring

Som gör mig i tanke och sinnet berörd

hopp om en hisnande hägring,

 

Högsommar minner om det som var

som timat i hänsovna dagar

Djupt i mitt hjärta har jag minnena kvar

om sol över ängar och hagar.

 

Så vill jag vandra i minnenas dal

hugsvalad till kropp och själ.

För att till sist i ängsblommors sal

fullborda mitt eviga väl,

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards