injail

Alla inlägg den 25 april 2017

Av Jöran Lundberg - 25 april 2017 22:09

Våren tvekar.

Emellanåt brukar jag kommentera väderläget i min blogg. Med det är det så att April visar sig från sin bästa (eller sämsta) sida. Det vill säga att den presenterar aprilväder varje dag. En längre tid har det nu varit solsken och snöfall om vartannat. Dessutom relativt kallt om nätterna. Det resulterar i att det går väldigt långsamt att bli av med snödrivorna som fortfarande ligger i ett tjockt lager på vår gräsmatta. Nu är det ju så att normalt skall det väl inte bi någon riktig vår förrän en bit in i Maj. Med tanke på detta faktum får vi väl skarva på tålamodet en smula.

Det är faktiskt så att ju äldre man blir längtar man allt intensivare efter sommaren. Den sega och långt utdragna våren som vi alltid har här i våra nejder blir därmed något besvärligt. Men det är bara att se tiden an med vetskap om att så småningom ordnar sig allt till det bästa.

På Tallbacken går livet i den vanliga lunken. Dag efter dag fylls av mer eller mindre viktiga aktiviteter. I morgon onsdag  till exempel skall vi till Gideå på ”Paltfest”. En tillställning som alltid brukar vara en höjdare.

Med detta dristar jag mig till att önska er alla;

Gonatt och Gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards