injail

Alla inlägg den 4 april 2017

Av Jöran Lundberg - 4 april 2017 22:33

En bild.

I dag satt jag med en bekant till mig och tillsammans gick vi igenom och tittade på ett antal bilder från förr i världen. En del av dem var så gamla att vi inte kunde känna igen personerna som var avbildade. När man rannsakar gamla fotografier blir man ibland rätt frustrerad när det inte går att konstatera vilka som finns på bilden. Tänk om det vore någon som gjort en liten anteckning på baksidan kanske med namn och ett årtal. Då hade de gamla bilderna inte tappat sitt värde på grund av att det inte gått att identifiera personerna som varit föremål för fotografens intresse.

Jag är i färd med att scanna in en hel del gamla foton så förhoppningsvis kommer de att dyka upp i någon kommande blogg. Hav tålamod. Min förhoppning är att jag skall kunna åstadkomma en serie med mottot ”En bild säger mer än tusen ord”.

Till dess får ni ha överseende med mina ibland lite torftiga krumelurer och ordvändningar.

Gonatt och gomorron

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards