injail

Alla inlägg den 1 april 2017

Av Jöran Lundberg - 1 april 2017 22:55

Konserverade.

Jag läste i vår gratisavisa ”Tidningen 7” en liten notis som jag tyckte passade bra för undertecknad bloggskrivare. Det var George Burns som citerades och han lär ha sagt så här: ”Jag äter inte ekologisk odlad mat . I min ålder behöver man alla konserveringsmedel man nånsin kan få”.

Jag tänkte då att det skulle vara en bra affärsidé. Att tillverka konserveringsmedel för gamlingar. I det fallet tror jag det skulle funka alldeles utmärkt med vanligt kranvatten tappat på någon attraktiv PET-flaska. Om man dessutom skulle använda sig av ”Långvattnevattne” skulle det förmodligen bli dubbel effekt. Företaget skulle med fördel kunna lokaliseras till Långviksmon (glesbygdssatsning) eftersom detta livselixir i rikliga mängder flödar genom sandåsarna i närheten. Priset skulle kunna sättas till 50 euro/Dl. Det är nämligen så att desto dyrare det är ju lättare går det att sälja. Vanliga människor har i allmänhet den uppfattningen ju dyrare ett så kallat kosttillskott är desto bättre effekt har det.

Man kunde börja med att skicka en flaska till hovet och därmed kunna kalla sig ”Kunglig hovleverantör”. Då kunde man marknadsföra det under följande rubriker ”Gör som vår kung, drick dig ung” eller ”Du får nio liv som katten, drick Långvattevatten”. Eller: ”Evigt liv det blir med detta elixir”. Ja, argumenten skulle kunna räknas till det oändliga. Eller: ”Konservera era kroppar med dessa dyra droppar”.  

Risken finns förmodligen att  folk ändå kommer att ”droppa iväg” i vanlig ordning med eller utan droppar. Men vid den tiden är det definitivt för sent klaga på utebliven effekt. Sett ur den synvinkeln är företagets kundkrets sig alltid lik. Arvingarna kommer heller inte att  klaga eftersom de flesta av dem är liknöjda. Jag är alldeles övertygad om att det skulle kunna utvecklas till ett mycket lönsamt företag. Detta utan att behöva ta sig vatten över huvudet. Det är vissa olycksprofeter som påstår att tiden håller på att rinna iväg för de små orterna på landsbygden. Att stoppa det flödet kunde gå som ett rinnande vatten med dessa droppar. Med  denna geniala affärsverksamhet skulle man dessutom slippa gå över ån efter vatten. Till personalens fromma kunde man också hjälpa dem att kasta vatten (på varandra). Något som, jag tror, kunde ha en fuktsam inverkan på arbetsmiljön. Så: ”Konservera mera så blir vi flera”. (åldringar).

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards