injail

Alla inlägg den 1 februari 2017

Av Jöran Lundberg - 1 februari 2017 22:09

Förutsägbart.

Magistern försöker få klassen att köpa klassfotot och argumenterar: Tänk så roligt när ni tittar på det efter många år och kan säga: Där är Pelle han är läkare. Kalle är ingenjör. Lisa är advokat. Osv. Då hörs det nerifrån klassen. Och där är magistern han är död nu.

Med anledning av ovanstående anekdot tog jag fram ett gammalt klassfoto och granskade det. Jag måste säga att det var en rätt nedslående syn eftersom det inte var bara läraren som var hädangången utan många av mina dåvarande klasskamrater. Men det är ju tidens gång och synnerligen förutsägbart. En tacksamhetens tanke spirade inför det faktum att man ännu får äga ett verksamt liv. Ett liv då jag i dag varit i skogen och huggit någon kubikmeter ved som kan bli till värme någon kommande vinter. I morgon gör jag ett nedslag  hos ”Gubbröran” innan jag tillsammans med ”Teamet” håller andakt med gamlern på Björnaborg. Så fylls min dag med aktiviteter vartefter. Till båtnad för mig och min omgivning. Dessutom har jag förmånen att få ”skriva av mig” i min blogg vilket inte är fy skam.

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards