injail

Alla inlägg den 15 september 2016

Av Jöran Lundberg - 15 september 2016 20:19

Äppelskörd.

Såg på ”Go´kväll om den rika äppelskörden i år, och hur liten del av den som vi verkligen tar reda på. Här på Gotland och särskilt på Järnvägsgatan är det verkligen rik fruktskörd. Träden dignar av äpplen och päron. Jag har i dag plockat äpplen för att göra must av dem. Till veckan är det meningen att lämna 50 kilo till ett musteri här på ön. Men det är bara en ytterst liten del av all frukt som träden ger. Det känns  lite overkligt på vi måste 4-500 kg frukt till soptippen.

En riktig sommardag har vi haft här på ön med idel solsken och nästan 20 grader varmt i skuggan. Det är inte så ovanligt med många varma sommardagar i september. Som jag kanske nämnt förut r det stabilare väderförhållanden så här på hösten när havet fortfarande är varmt. Det är bara att tacka och ta emot.

Mer om Gotland i nästa Blogg.

Av Jöran Lundberg - 15 september 2016 10:16

Blogg Visby.

Resan till Gotland förlöpte utan komplikationer. Det blev lite lång väntan på Bromma f.p.l men det var också rätt lärorikt eftersom vi då kunde göra oss underrättade om hur den fungerar och var de olika utgångarna var. Vi landade i Visby rätt sent så det blev inget skrivet i går kväll.

Här är det jättefint väder, varmt och soligt, så vistelsen här blir nog angenäm. Jag planerar att ta min första cykeltur, mera för att träna och ev, hålla mina ben funktionsdugliga. Gotland är ju cykelvänlig om man håller sig uppe på ön. Ner till hamnen är det väldig nivåskillnad eftersom man då skall nerför ”klinten”.

Rapporterar väl mer så småningom.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards