injail

Alla inlägg den 17 juli 2016

Av Jöran Lundberg - 17 juli 2016 22:40

 Selfies-

En form av fotografier som av och till blivit mycket populära. Att fotografera sig själv ur alla vinklar och vrår. Men samtidigt tycker jag att det blivit något självcentrerat beteende. Men också en rätt kul grej. Jag satt en gång på Y-bussen ner till Stockholm när alldeles framför mig satt en tonårstjej med mobiltelefonkamera, Hon ägnade hela den tid resan tog åt att producera så många selfies som möjligt. Med alla möjliga vinklar, ansiktsuttryck och grimaser m.m tog hon sig själv och lade in dem i, som jag förmodar, någon sorts databas. Också ett sätt att fördriva tiden, tänkte jag.

I dag har jag varit uppe vid Hemsjön tillsammans med större delen av familjen Holmberg från Visby. Lite regnskurar på förmidagen men annars var det så soligt att vi satt på altanen och

fikade. Då tog Ulrika en ”specialselfies” med sin I-fhone. Jag skall försöka bilägg den till bloggen.


 



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards