injail

Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Jöran Lundberg - 3 juli 2016 20:49

Efter regn kommer solsken

Efter det livgivande regnet i går  blev det i dag en riktigt solig dag. KäraHustrun och jag tillbringade större delen av dagen uppe vid fritidshuset i Hemsjön. Det blev riktigt soligt och varmt ute på altanen där vi fikade tillsammans.

Jag var också upp till hjortronmyren för att kolla om det blir någon skörd i år. Konstaterade att hjortronen var i full gång med kartsättningen. Bedömde dock att det inte blir någon rekordskörd av bären i år. Men det blir i alla fall lite grand. Ute på tomten håller blåbären sa smått på att mogna. Men det är så med blåbär att man inte kan se hur mycket det blir förrän de blir fullmogna. Lingonen blommar också rikligt så under gynnsamma förutsättningar (regn i rätt tid) kan det bli ett bra lingonår.

I dag har vi verkligen njutit av den svenska sommardagen, när vi fått vara mitt i sommaren då den är som allra finast. Det är verkligen härligt.

Skriver den här bloggen i väntan på den stora FORBOLLSDRABBNINGEN, Den emellan Frankrike och Island som börjar klockan 21.00 Jag hejar naturligtvis på Island som jag tycker har gjort en bra turnering. Det skall bli spännande att se upplösningen.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards