injail

Alla inlägg den 2 juli 2016

Av Jöran Lundberg - 2 juli 2016 20:45

Regn och rusk.

I dag har vi varit tillsammans med övriga familjen på konfirmationsgudstjänst. Trots regnet och rusket var det en fin högtid. Det är ju bra att vara under tak vid ett sådant tillfälle. Med anledninga av vädret bifogar jag en dikt jag skrivit vid något tillfälle.

Det ante maj.

Regn och rusk med disigt väder

är det som gäller för i dag

Ett stilla regn naturen kläder

ett fenomen som gör att jag

helst vill vistas inomhus

 

Då kan jag min välgång tillfredsställa

med varjehanda sysslor av och till

och sluta att om rusket gnälla

för att i stället lägga till

min röst för sommarnattens ljus

 

Det är väl blott att accaptera

den typ av väderlek man får

man kan ej kaxigt  ignorera

vad vädergudar föreslår.

i detta digra larm och brus

 

Så är det vädergudens lag som gällar

för sommartidens alla dagar

det som blott naturen tillfredsställer

men som också mig behagar.

och får väl tålas utan krus.

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards