injail

Alla inlägg den 13 juni 2016

Av Jöran Lundberg - 13 juni 2016 21:46

Fotbollskommentar.

Jag har tänkt att i möjligaste mån avstå från att skriva allt för mycket med anledning av EM i fotboll. Dock är jag frestad att i kväll göra ett undantag. Detta med anledning av Sveriges match mot  Irland. Man kan väl kort säga att vårt trivsamma landslag kom undan med blotta förskräckelsen. Det kan beskrivas som rätt unikt att man kunde notera resultatet oavgjort 1-1 i en match där motståndarlaget  gjorde båda målen. Det kan ju vara en tröst att Zlatan i alla fall stod för den målgivande passningen.

Jag kan också gissa att innan detta mästerskap avslutats och en Europamästare korats är det många som blivit rätt måtta på det idrottsliga flödet. Jag kan ju inta förstå att det skall pågå så länge som en månad.

Här på Tallbacken har en viss sommarkänsla infunnit sig när den hiskliga stormen bedarrat och temperaturen i stället är mera ”sommarlik”. Det formligen exploderar av grönska. Detta föranledde mig att i dag ansa gräsmattan. Det gick tyst och elegant med min batteridrivna elgräsklippare. Jag kan också avslöja att jag emellanåt suttit ute på den soliga altanen och bara njutit av tillvaron och nuet. Att njuta av sommaren är ett privilegium som jag också unnar alla mina blogdiggare

Lev väl!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards