injail

Alla inlägg den 8 maj 2016

Av Jöran Lundberg - 8 maj 2016 22:35

Lägesrapport från Tallbacken.

Det varma och soliga vädret fortsätter göta det angenämt utomhus. Det har inneburit att de sysslor som hör våren till har i det närmaste färdigställts. Med hjälp av uppsamlaren har jag kört över gräsmattan i jakten på de fjolårslöv som var kvar. Det blev riktigt fint. Jag har också rensat gångvägen upp till entrén. De skifferplattor den är lagd av har jag rengjort från allt gammalt gräs och torv. Där är jag också nöjd med resultatet

Det har börjat spira så smått i jordgubbslandet som jag också rensat. Dessutom har jag lagt på lite naturgödsel som jag hoppas skall vara gynnsamt för plantorna. I fjol såg det länge eländigt ut men ändå fick vi riktigt god skörd. Ännu har vi ett lager jordgubbar kvar i frysen som blir till en smakfull kräm då och då.

Vår kompost fungerar riktigt bra och producerar näringsrik jord så det räcker gott och väl för vårt behov. Uppskattningsvis tar jag ut cirka 500 liter fin kompostjord varje sommar. Detta innebär att vi inte behöver köpa jord för dyra pengar. Växterna verkar trivas och växa bra i den egenproducerade jorden.

Så ser vi fram emot en fin sommar med grönska omkring oss. Givetvis kommer detta att behandlas i kommande bloggar till alla diggares stora förnöjelse.

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards