injail

Alla inlägg den 24 april 2016

Av Jöran Lundberg - 24 april 2016 22:30

Våren tvekar.

Föregående natt var det minusgrader här uppe på Tallbacken. Det innebär att det nog nere vid sjön var cirka 8 – 10 minusgrader.
Det i sin tur innebär att det tar rätt lång tid innan solen har värmt upp så pass mycket att det tar något på snötäcket. Vi har faktiskt några rejäla snödrivor kvar kvar på vår gräsmatta. Men jag misströstar inte. Nog blir det vår och sommar i år också. Jag såg på prognosen från YR.NO att det skall bli rätt bra med värme på Valborgsmässoaftonen. Upp till 10 grader varmt. Det kan kännas skönt eftersom det är planerat med många aktiviteter uppe på ”Kammen” i år.

Ett annat vårtecken är att SHL-ishockeyn nu är avslutad eftersom Frölunda vann finalen över Skellefteå. Man tycker lite synd om Skellefteå som mer och mer uppträder som den ständiga tvåan. De har ju varit i final nu ett antal år i följd. Då ser vi fram emot kommande säsong då MODO skall harva i Allsvenskan. Ett getingbo av surrande och hungriga hockeylag.

Här uppe på Tallbacken går tiden sin gilla gång så det är bara att gilla läget. Speciellt väderläget. Bifogar en visa som slår.


Om det nu mot vårtid går

som det gjort i alla år

och vintern lägges upp på bår

så man vissa känslor får

när man uti solen står

det som hände just igår.

då jag kanske återfår

det jag tappat i ett snår

som alltid i mitt sinne står

när jag mig för bröstet slår

för att jag jämt och ständigt går

och rusar runt i gamla spår

som en vissen lottakår

den som jag i skallen slår

för det uns som återstår.

Jag kanske äntligt då förmår

skota in de många rår

som i vinden står och slår

i alla skrymslen, hörn och vrår

och slutligt slickar mina sår

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards